Wybory na Delegatów grup studenckich za nami – przyszedł czas na uzupełnienie wakatów do Rad Wydziałów oraz do Senatu Uczelni!
Co należy do zadań Senatu? Głównie zadania legislacyjne na naszej Uczelni, czyli m.in.
- Uchwalanie Statutu Uczelni,
- Regulaminu Studiów,
- opiniowanie kandydatów na rektora,
- przeprowadzanie oceny funkcjonowania Uczelni,
- ustalanie warunków, trybu oraz terminu rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji na studia i na kształcenie specjalistyczne,
- ustalanie programu studiów,
- wyrażanie opinii społeczności akademickiej Uniwersytetu oraz podejmowanie uchwał w sprawach przedłożonych przez rektora albo przez co najmniej 5 członków senatu.
Spotkanie Senatu odbywa się raz w miesiącu.
Co należy do zadań Rady Wydziału? Zgodnie ze Statutem Uczelni Rada Wydziału:
- ustala ogólne kierunki działania wydziału;
- wnioskuje w sprawach dotyczących organizacji, funkcjonowania i rozwoju wydziału;
- dokonuje systematycznej oceny działalności dydaktycznej jednostek organizacyjnych wchodzących w skład wydziału;
- ocenia działalność dziekana oraz zatwierdza roczne sprawozdania dziekana z działalności wydziału;
- przygotowuje i przedstawia senatowi opinie w ważnych sprawach dotyczących wydziału;
- powołuje komisje wydziałowe.
Spotkanie Rady Wydziału odbywa się raz w miesiącu.
Jak się zgłosić na przedstawiciela studentów?
Rada Wydziału
Wystarczy wypełnić kartę zgłoszeniową na przedstawiciela studentów do Rady Wydziału (należy uzyskać 3 podpisy poparcia studentów ze swojego Wydziału) i dostarczyć ją do biura RUSS w trakcie dyżuru Studenckiej Komisji Wyborczej. Prawo zgłaszania kandydatur mają studenci pochodzący z danego Wydziału.
Liczba wakatów na poszczególnych Wydziałach:
- Wydział Lekarski – 21
- Wydział Medyczny – 41
- Wydział Farmaceutyczny – 3
- Wydział Nauk o Zdrowiu – 7
Karta zgłoszeniowa RADA WYDZIAŁU
W punkcie 2 należy wpisać „student” lub jeśli pełnisz jakąś dodatkową funkcję to np. starosta. W punkcie 4 należy wpisać, ile lat już jesteś na Uczelni (czyli, na którym roku jesteś np. 4 rok).
Senat
Wystarczy wypełnić kartę zgłoszeniową na przedstawiciela studentów do Senatu i dostarczyć ją do biura RUSS w trakcie dyżuru SKW. Prawo zgłaszania kandydatur mają studenci pochodzący z danego Wydziału (grupy kierunków). Liczba wakatów w Senacie wynosi odpowiednio:
- grupa kierunków medycznych – 1
- grupa kierunków farmaceutycznych – 1
Karta zgłoszeniowa SENAT
Kiedy możecie składać swoje kandydatury w biurze RUSS?
- 11.04.2022 18:00-20:00
- 21.04.2022 18:00-20:00
- 25.04.2022 19:15-21:15
Wyboru przedstawicieli studentów zarówno do Senatu i Rad Wydziałów dokonują Delegaci grup studenckich z danego Wydziału na spotkaniu wyborczym w dniu 27.04.2022.
Pełne komunikaty Studenckiej Komisji Wyborczej:
https://samorzad.ump.edu.pl/komunikatywyborcze
W razie problemów, pytań, wątpliwości – prosimy o kontakt na adres e-mail: skwumpedupl@gmail.com lub samorzad@ump.edu.pl
Czekamy na Wasze zgłoszenia! 🙂